20191023

Nego Le'go

Assalamualaikum
&
Greetings...





Aku berhenti buat semua benda yang aku suka. Aku pisahkan diri aku dari dunia. Aku tak kisah kalau tiada orang kisah. Apa aku tahu, aku buat kerja aku.

Aku ada masalah ke apa, semua aku telan. Aku hidup dengan beban. Kadang tak tahan, tapi aku taknak luahkan. Beribu aku habis untuk dapatkan satu satunya mimpi yang aku khayalkan. Ya, aku merayu pujuk mengemis ehsan dari insan yang langsung tak hargai semua nukilan dan pengorbanan. Dia bukan manusia yang sempurna, tapi aku lupa aku punca segalanya. Aku kembali mencari kunci hati yang dibalas remukkan buat kali entah keberapa. Sekarang, aku terhuyung hayang mengenang nasib yang tidak dipandang apatah di kenang.

Jujur, aku benci dunia, aku benci dia, aku benci semua. Tapi aku tidakkan kurniaan tuhan, yang turun tiada tertahan. Limpah rezeki  seluas lautan. Aku lupa jodoh itu bukan aku uruskan. Aku lupa ajal itu bukan aku tetapkan. Tapi aku masih merobek jiwa dan naluri untuk singgah ke hati yang hanya menghulur perit, pedih yang tak kebah. Merembes resah, susah tiada sudah.

Aku lupa aku ada beberapa insan yang sudi melempias ihsan. Walau sekadar sepatah teguran untuk meneman.

Jadi sekarang, aku sedar segala khilaf. Aku sedar apa aku hilang. Aku sedar apa yang aku buang. Aku tahu aku tak mampu kutip semua, aku tahu apa yang aku buat meninggalkan bisa. Maaf takkan cukup.

Itu saja nukilan yang aku ukir tanpa senyuman untuk ditatap kamu dari hujung talian.





No comments:

Post a Comment